/thumbs/849×442×c/entries/bark-160973971.jpg

Zamrożony bark – przyczyny i objawy

Dziś na blogu HTH Clinic chciałbym poruszyć temat, który dotyczy wielu moich pacjentów, czyli zamrożonego barku. To powszechne schorzenie, które może znacząco ograniczyć codzienne funkcjonowanie. Ograniczony zakres ruchu czynnego i biernego oraz ból ramienia nasilający się w nocy to objawy jednostki chorobowej, która często zaczyna się bez „konkretnej” przyczyny. Czytaj dalej, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o zamrożeniu barku.

Przyczyny zamrożonego barku

Przyczyny tego problemu mogą być różnorodne, począwszy od przeciążeń i urazów, przez nieprawidłowe wzorce ruchowe, aż po choroby zapalne stawów czy operacje

Z moim obserwacji wynika, że zamrożony bark często pojawia się:

• po długim unieruchomieniu,

• przebytym urazie/powtarzających się mikrourazach,

• przy towarzyszących zmianach zapalnych w okolicy stożka rotatorów,

• przy zaburzeniach metabolicznych.

Objawy zamrożonego barku

Zapewne jednym z pierwszych sygnałów, który Cię zaniepokoił to powtarzający się ból w obrębie ramion i barku, który może nasilać się w nocy. Wraz z bólem może pojawić się zmniejszona ruchomość i sztywność. Pracując z pacjentami zauważyłem 6 objawów, które powtarzają się przy zamrożeniu barku. Są to:

1. Ból – pacjenci z zamrożonym barkiem często doświadczają bólu w obszarze ramienia, który może być ostry lub przewlekły.

2. Ograniczony zakres ruchu – osoby z tym schorzeniem zauważają trudności w podnoszeniu ramienia, wykonywaniu prostych gestów, takich jak zaczesywanie włosów czy w obracaniu ręką.

3. Sztywność – ramię staje się sztywne, co utrudnia wykonywanie codziennych czynności, jak sięganie po przedmioty lub wykonywanie ruchów nad głową.

4. Trudności w spaniu – ból i dyskomfort mogą powodować trudności w znalezieniu wygodnej pozycji do snu, co prowadzi do zaburzeń snu.

5. Słaba funkcja – pacjenci z zamrożonym barkiem mogą mieć trudności w wykonywaniu prostych czynności, takich jak podpisanie dokumentu czy otwarcie drzwi.

6. Obrzęk – czasami obserwuje się również obrzęk w okolicach stawu barkowego, który może być wynikiem stanu zapalnego.

Konsekwencje braku leczenia zamrożonego barku

Konsekwencje nieleczonego problemu mogą być bardzo niewdzięczne… a na pewno na bardzo długo lub też na zawsze ograniczyć naszą sprawność i wykluczyć nas z dotychczas podejmowanych aktywności. Warto zadbać o jakość swojego życia. Nie zwlekajmy, reagujmy jak najwcześniej.

Rehabilitacja zamrożonego barku na Ursynów w Warszawie

Ważne jest, aby zrozumieć, że brak odpowiedniego leczenia i rehabilitacji może prowadzić do długotrwałych dolegliwości. Dlatego też, identyfikując przyczyny zamrożonego barku, możemy skutecznie dostosować plan terapeutyczny, który przyniesie ulgę i przywraca pełną funkcjonalność ramienia.

Umów już dziś swoją pierwszą rehabilitację zamrożonego barku w klinice na Ursynowie w Warszawie. Na co dzień pomagamy dziesiątkom pacjentom w leczeniu bólu barku i ramion. Jeśli i Ty chcesz dołączyć do nich umów pierwszą wizytę konsultacyjną już dziś pod numerem telefonu 600 166 458 lub Booksy.