Fizjoterapia stomatologiczna

Fizjoterapia stomatologiczna to dziedzina medycyny zajmująca się kompleksowym leczeniem i rehabilitacją pacjentów dotkniętych różnymi schorzeniami i zaburzeniami układu stomatognatycznego. Układ stomatognatyczny obejmuje twarz, szczęki, zęby oraz mięśnie i stawy, które odgrywają kluczową rolę w funkcjonowaniu Twojej jamy ustnej. Fizjoterapia stomatologiczna w Warszawie skupia się na diagnozowaniu, zapobieganiu i leczeniu dysfunkcji tego układu, a także na poprawie jakości Twojego życia.

/thumbs/1290×457×c/entries/fizjoterapia-stomatologiczna-warszawa-1.jpg

Na czym polega fizjoterapia stomatologiczna?

Fizjoterapia stomatologiczna jest dziedziną, która łączy w sobie elementy medycyny, stomatologii i fizjoterapii. Jej celem jest przywrócenie prawidłowej funkcji i ruchomości układu stomatognatycznego poprzez zastosowanie różnych metod terapeutycznych. Fizjoterapeuci stomatologiczni z Warszawy są wykwalifikowanymi specjalistami, którzy mają wiedzę i umiejętności niezbędne do przeprowadzania kompleksowego leczenia. Zgłoś się do nas już dziś, jeśli borykasz się z różnymi dysfunkcjami układu stomatognatycznego.

Poznaj nasz zespół, aby dowiedzieć się więcej.

Jak wady szczękowo-twarzowe wpływają na jakość Twojego życia?

Wady szczękowo-twarzowe, takie jak nieprawidłowe zgryz, asymetria twarzy, problemy związane ze stawem skroniowo-żuchwowym czy dysfunkcje mięśni twarzy, mogą znacząco wpływać na jakość Twojego życia. Jeśli dotykają Ci tego rodzaju wady, możesz zauważyć u siebie następujące problemy:

• trudności w jedzeniu,
  • trudności w mówieniu,
  • trudności w oddychaniu,
  • ból i dyskomfort.

Dodatkowo wady te mogą wpływać również na Twój wygląd twarzy i prowadzić do problemów emocjonalnych, obniżonej pewności siebie i zakłóceń w relacjach z innymi ludźmi.

Jakie metody i techniki stosuje się w nowoczesnej fizjoterapii stomatologicznej?

Nowoczesna fizjoterapia stomatologiczna wykorzystuje szereg metod i technik terapeutycznych, które są dostosowane do Twoich indywidualnych potrzeb. Obejmują one:

• Terapię manualną np. masaż tkanek miękkich, pracę w obrębie stawów i mobilizację tkanek. Dzięki temu możliwe jest przywrócenie prawidłowej funkcję Twojego narządu żucia.
  • Ćwiczenia terapeutyczne, które mają na celu wzmocnienie Twoich mięśni oraz przywrócenie właściwego ruchu stawów.
  • Elektroterapia, czyli zabieg, do którego wykorzystuje się prąd. W efekcie zredukowany zostanie stan zapalny i ból a mięśnie zostaną zmobilizowane do pracy.

Zastosowanie fizjoterapii stomatologicznej

Fizjoterapia stomatologiczna znajduje zastosowanie w różnych obszarach stomatologii i rehabilitacji, zarówno wśród dorosłych, jak i dzieci. Oto niektóre z najczęstszych zastosowań.

Leczenie chorób w obrębie stawu skroniowo-żuchwowego

Jeśli dotykają Cię problemy w obrębie stawu skroniowo-żuchwowego, które objawiają się np. bólem twarzy, trudnościami w otwieraniu ust czy sztywnością ust fizjoterapia stomatologiczna w Warszawie będzie dla Ciebie świetnym rozwiązaniem. Dzięki zastosowaniu odpowiednich technik farmaceutycznych można przywrócić odpowiednią ruchomość stawu, zredukować dotykający Cię ból i poprawić funkcję żucia.

Dodatkowo możemy zaproponować Ci, terapię czaszkowo-krzyżową, która znalazła zastosowanie w obszarze łagodzenia bólu.

Terapia po zabiegach stomatologicznych

Fizjoterapia stomatologiczna jest dla Ciebie również po różnych zabiegach stomatologicznych, takich jak ekstrakcje zębów, wszczepienie implantów czy leczenie chirurgiczne w obrębie twarzy. Dzięki odpowiednim technikom terapeutycznym możemy wesprzeć proces gojenia się ran, zmniejszyć obrzęki, zredukować dokuczliwy ból oraz przywrócić pełną funkcjonalność układu stomatognatycznego.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą masażu twarzoczaszki, który stanowi doskonałe uzupełnienie terapii.

Wskazania i przeciwwskazania do fizjoterapii stomatologicznej

Fizjoterapia stomatologiczna może być stosowana również, jeśli dotykają Cię następujące schorzenia:

• wady zgryzu,
  • dysfunkcje stawu skroniowo-żuchwowego,
  • problemy z mięśniami twarzy,
  • uszkodzenia po urazach.

Natomiast przeciwwskazaniami do fizjoterapii stomatologicznej są:

• zakażenia w obrębie jamy ustnej np. opryszczka, afty czy pleśniawki,
  • stany zapalne w stawie skroniowo-żuchwowym,
  • nowotwory w obrębie twarzy i jamy ustnej.

Pamiętaj, że przed rozpoczęciem fizjoterapii stomatologicznej zawsze powinieneś skonsultować się ze swoim lekarzem lub fizjoterapeutą w celu oceny stanu Twojego narządu żucia i ustalenia odpowiednich procedur terapeutycznych. Konsultację taką możesz wykonać w naszym gabinecie HTH Clinic w Warszawie, gdzie czeka na Ciebie wykwalifikowana kadra fizjoterapeutów. Na co dzień pomagamy dziesiątkom pacjentom w leczeniu schorzeń i łagorzeniu bólu. Jeśli i Ty chcesz dołączyć do nich umów pierwszą wizytę konsultacyjną już dziś pod numerem telefonu 600 166 458 lub Booksy.