Rehabilitacja skręconej kostki

Umówi się na pierwszą wizytę w ramach rehabilitacji skręconej kostki w naszej klinice na Ursynowie w Warszawie. Na co dzień wspieramy setki pacjentów w powrocie do pełnej sprawności. Umów wizytę telefonicznie 660 166 458 lub zarezerwuj przez booksy.

/thumbs/1290×457×c/entries/rehabilitacja-skrecenia-kostki-1.jpg

Rehabilitacja stawu skokowego w Warszawie

W HTH Clinic w Warszawie podczas rehabilitacji skręconej kostki skupiamy się przede wszystkim na uśmierzeniu bólu. Kolejnymi krokami pozwalającymi na powrót do pełnej sprawności jest odciążenie nogi na kilka dni, spokojny powrót do aktywności oraz rehabilitacja stawu skokowego, która wzmocni osłabiony staw, jak i tkanki miękkie. W przyszłości takie działania zapobiegną ponownym zwichnięciom kostki.

Skręcenie stawu skokowego to jeden z najczęstszych urazów występujący w obrębie nóg. Pojawia się ono nie tylko u osób, które zawodowo lub amatorsko uprawiają sport. Każdy z nas może doświadczyć tego urazu nawet podczas codziennych czynności, takich jak sprzątanie czy zwykły spacer lub podczas zimowego odpoczynku na nartach.

Leczenie bólu skręconej kostki

Skręceniu stawu skokowego mogą towarzyszyć dolegliwości takie, jak ból, trudności w poruszaniu kostką, obrzęk i krwiak. W większości przypadków skręcenie kostki nie wymaga skomplikowanego leczenia i wystarczy kilka dni odpoczynku, robienie chłodnych okładów, noszenie opaski uciskowej czy unoszenie chorej nogi, które umożliwia zmniejszanie się obrzęku i łagodzi ból.

Po kilku dniach odpoczynku warto wrócić do ruchu i rozpocząć rehabilitację skręconej kostki, w której skład wchodzą np. ćwiczenia rehabilitacyjne. Ćwiczenia wzmocnią osłabioną kostkę i pozwolą zapobiec powtórnym jej skręceniom w przyszłości.

Ponowna rehabilitacja skręconej kostki

Skręcenie stawu skokowego osłabia go i sprawia, że jest on niestabilny. Konsekwencją tego urazu jest to, że zbyt luźne tkanki stawu nie są w stanie utrzymać stopy we właściwej pozycji, co zdecydowanie zwiększa się ryzyko ponownego skręcenia lub pojawienia się bardziej poważnych urazów. Dlatego zarówno po pierwszym, jak i kolejnym urazie kostki bardzo ważna jest jej natychmiastowa rehabilitacja.

Konsekwencje braku rehabilitacji stawu skokowego

Konsekwencją braku rehabilitacji skręconej kostki jest np.:

• zapalenie mięśni,
  • zerwanie więzadeł,
  • ponowne zwichnięcie kostki,
  • złamanie kostki,
  • zrosty wynikające z nieprawidłowego gojenia się więzadeł,
  • problemy ze stawem kolanowym,
  • zwichnięcie rzepki,
  • zapalenie stawu krzyżowo-biodrowego,
  • stany zwyrodnieniowe miednicy,
  • rwa kulszowa.

Szybka rehabilitacja skręconej kostki

Nie każdy uraz kostki wyda Ci się poważny, jednak nie lekceważ go, ponieważ nawet najmniejsze skręcenie ma bardzo duży wpływ na stabilność kostki, stopy, a nawet zdrowie Twojego kręgosłupa. Im szybciej zaczniesz rehabilitację skręconej kostki, tym szybciej wrócisz do pełni zdrowia i uchronisz się przed nieprzyjemnymi skutkami ubocznymi i ponownymi kontuzjami w przyszłości.

Specjaliści w leczeniu skręcenia stawu skokowego w HTH Clinic Warszawa

W HTH Clinic na Kabatach w Warszawie Twoje zdrowie jest dla nas najważniejsze. Naszą misją jest przywracanie sprawności i możliwości aktywnego życia po urazach, takich jak np. skręcenie kostki. Oferujemy szybkie terminy fizjoterapii dla dorosłych i dzieci, ponieważ wiemy, jak ważne jest szybkie działanie i uśmierzenie bólu, jakiego doświadczasz po kontuzji. Naszym pacjentom przeprowadzamy terapię czaszkowo-krzyżową, terapię wisceralną, a w razie potrzeby masaż.
Oferujemy również chiropraktykę, która jest naturalną i nieinwazyjną metodą leczenia bólu.

Zapraszamy na rehabilitację stawy skokowego w Warszawie

Skręciłeś kostkę? Nie czekaj! Już dziś umów swoją wizytę na rehabilitację stawu skokowego w naszej klinice w Warszawie. Każdego dnia pomagamy pacjentom w leczeniu bólu, łagodzeniu skutków ubocznych i powrocie do pełnej sprawności po skręceniu kostki.

Jeśli i Ty chcesz móc cieszyć się aktywnością ruchową i nie obawiać się o urazy zadzwoń lub napisz do nas i zarezerwuj dogodny dla siebie termin wizyty. Czekamy na Ciebie w HTH Clinic! Umów wizytę telefonicznie 600 166 458 lub zarezerwuj przez booksy.